SZIE E-learning hírek

 
Az E-learning felületen érhetik el az egyetem hallgatói a tantárgyaikhoz kapcsolódó kurzusokat, az oktatók által feltöltött tananyagokat, teszteket, vizsgákat és egyéb segédanyagokat. Emellett a Moodle E-learning Portál kommunikációs fórumként is szolgál a hallgatók és az oktatók között.
 
Az e-learning rendszer nincs összekötve a Neptun rendszerrel.
 
 
Kedves Munkatársak! Kedves Hallgatók!
 
2020.03.23-a, hétfő volt a távoktatás első napja. 
Mint ahogy tapasztaltuk, az e-learnning rendszer lelassult és akadozott, a BBB tevékenység pedig szintén sokak számára nehézkesen működött, vagy nem tudtak bejelentkezni ide. 
 
Az egész Egyetem távoktatásra történő átállítására minimális idő volt felkészülni, teljes értékű terheléses teszteket nem tudtunk végezni. 
Az Informatikai Főosztály munkatársai folyamatosan dolgoznak a kapacitások bővítésén, a kiszolgáló szerverek behangolásán. 

Kérjük mindenki türelmét, egymásra való odafigyelését ezekben a napokban. Segítsék kollégáikat, társaikat, osszák meg tapasztalataikat egymás között.
 
A Kosáry Domokos Könyvtár és Levéltár kis e-learning csapata pedig az e-learning adminisztrációjában, kérések és kérdések megválaszolásával, technikai segítségnyújtással igyekszik helytállni. Készül egy GYIK összeállítás, mely az e-learning használatával felmerülő leggyakoribb kérdésekre nyújt válaszokat, és hamarosan elérhető lesz ezen az oldalon.
 
Az első órák tapasztalatai üzemeltetési oldalról:
  1.  Kérjük a kollégákat, hogy csúcsidőben (reggel 8 és 16 óra között) 1-1 fő közötti videokonferenciára csak indokolt esetben használják a rendszert, valamint csak indokolt esetben használjanak videó és asztalmegosztásokat egyszerre. Javasolt hogy csak videó, vagy csak asztalmegosztás legyen.
  2. A központi rendszerek napközbeni újraindítását kerüljük, de ha szükséges, akkor ez 12:00 órakor (nagyon sürgős esetben), vagy 17:00 órakor fog történni.
  3. A vetíteni kívánt prezentációkat előzetesen alakítsák át PDF-fé és úgy töltsék fel! A PDF-formátumra való konvertálás a BBB-ban erőforrásigényes, és egyszerre futó konverziós szálak száma limitált.
Köszönjük mindenki türelmét és közreműködését! Bízunk benne, hogy az első nehézségek leküzdése után egyre gördülékenyebben fog működni minden.
 
 
Új szolgáltatás a Moodle rendszerben: BigBlueButtonBN - Virtuális osztályterem
 
 
Útmutató hallgatóknak a BBB használathoz:
 
ÚJ: Fórumbeszélgetés és próbalehetőség indult oktatóink számára az E-learning használata oktatóknak kurzusban, hogy megoszthassák kérdéseiket és tapasztalataikat a BBB használatáról.
 
Első bejelentkezés
 
Az e-learninget ugyanazzal a felhasználónévvel (neptun azonosító) és jelszóval érik el az egyetem polgárai, mint a többi központi azonosítást használó szolgáltatást (pl. webmail, eduroam, honlapok,  központi géptermek).
 
Amennyiben még nem történt meg, az első bejelentkezéshez a felhasználónév és a jelszó aktiválása szükséges a joker.szie.hu oldalon. A joker.szie.hu oldalra a Neptun-kóddal (SZIE azonosító), és jelszóként a "Ne" szócska és a születési dátum 8 számjegyével (Pl.: Ne19940315) lehet bejelentkezni. A bejelentkezés után meg kell változtatni a jelszót. Innentől fogva az e-learning és a fennebb említett rendszerekbe a Neptun-kóddal és a már megváltoztatott jelszóval lehet belépni. A jelszócsere a Neptun rendszert nem érinti.
 
Ha jelszava elavult, lépjen be a joker.szie.hu oldara és ott módosítsa a régi jelszavát. Ha a fentiek alapján nem sikerül a belépés, jelezze a problémát az Informatikai Főosztály helpdesk szolgálatán, a helpdesk@ih.szie.hu címen.
 
 
E-learning használata oktatóknak online kurzus
 
Az Egyetemi E-learning Portálon található az E-learning használata oktatóknak című online kurzus, amely a felülettel először ismerkedő és a már aktív szerkesztő tanárok számára is hasznos segédleteket tartalmaz.
A szöveges útmutatók és a videók a belépéstől kezdve a kurzus szerkesztésén keresztül a különböző taneszközök beállításáig és használatáig ismertetik a rendszer nyújtotta lehetőségeket, amivel a portálon történő gyorsabb és hatékonyabb eligazodásban kívánjuk támogatni az egyetem oktatóit.
 
A kurzus elérésének a menete:
  1. Lépjen be az egyetemi E-learning Portálra, melyhez használja az egyetemi azonosítóját, és a hozzá tartozó JoKeR-en beállított jelszót, amit a többi egyetemi rendszerhez is használ.
  2. Klikkeljen rá vagy másolja be a böngészőjébe a következő linket, ami a kurzus felületére irányítja: elearning.szie.hu/course/view.php?id=2066
  3. Írja be a beiratkozási kulcsot, melyet az elearning@szie.hu címen igényelhet.
 
Módszertani segítség oktatók számára

Egyetemünk oktatói számára személyes módszertani segítséget is nyújtunk az e-learning rendszer használatában.
Az e-learninggel kapcsolatos kérdésekben az elearning@szie.hu e-mail címen vagy telefonon a 1177-es melléken kérhetnek segítséget.
Igyekszünk minden kérést a lehető legrövidebb idő alatt teljesíteni.
 
 
Kurzus indítása oktatók kérésére
 
Kurzus kérelmezése továbbra is kizárólag oktatók és ügyintézőik által adható le akár az e-learning felületen, akár e-mailen keresztül.
 
Szükség esetén a hallgatók tanáraiktól érdeklődhetnek az e-learningben meghirdetett kurzusok felől.
 
A kurzuskérelem kitöltéséhez szolágló útmutató a következő linken tekinthető meg: útmutató
 
 
Kérjük, figyeljék ezt az oldalt, szükség esetén frissíteni fogjuk!